Κυριακή 7 Μαρτίου 2010

ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2008

Πριν από λίγα χρόνια, όταν ο ΟΤΕ, αποφάσισε να απολύσει εκατοντάδες εργαζόμενους που δούλευαν μέχρι τότε στα τηλεφωνικά κέντρα εξυπηρέτησης και άρχισε να προσλαμβάνει φοιτητές, δηλαδή εμάς, οι μάνατζερ της εταιρίας θεώρησαν ότι βρήκαν την τέλεια λύση. Κατάφεραν να βρουν αναλώσιμους εργαζόμενους «μιας χρήσης», σχετικά μορφωμένους και πειθαρχημένους, χωρίς πολλές πολλές απαιτήσεις, χωρίς ουσιαστικά εργασιακά δικαιώματα, χωρίς φωνή. Εισάγει έτσι το μοντέλο της ημιαπασχόλησης που προωθείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (μοντέλο εργασίας του 21ου αιώνα) το οποίο συμπυκνώνεται στο τρίπτυχο φοιτητές – ημιαπασχόληση- μη ανανεώσιμες συμβάσεις. Παράλληλα το όλο εγχείρημα ενίσχυσε το «κοινωνικό προφίλ» του ΟΤΕ αφού «στέκεται δίπλα στον φοιτητή και με λίγη δουλειά ενισχύει το χαρτζιλίκι του», ενώ στην πραγματικότητα η φύση της δουλειάς είναι κουραστική, εντατικοποιημένη και απαιτεί συγκέντρωση και το κέρδος που βγάζει από την εργασία μας είναι πολλαπλάσιο του μισθού μας.

11888
Οι συνθήκες εργασίας στο τμήμα είναι οι πλέον εντατικοποιημένες. Τυχόν καθυστερήσεις στην ώρα προσέλευσης ακόμα και 5 λεπτών σε περιπτώσεις που οφείλονται σε εξωτερικούς παράγοντες δεν γίνονται δεκτές ή επαφίενται στην «καλή διάθεση» του εκάστοτε επόπτη. Οι βελτιώσεις στις εργασιακές συνθήκες (βλέπε αρχικά χωρίς διάλειμμα, έπειτα 5 λεπτά, πλέον 15 λεπτά) δεν προέκυψαν αυτόματα ως αποτέλεσμα καλής θέλησης της ηγεσίας αλλά από συλλογικές διεκδικήσεις των συναδέλφων μας από την Αθήνα

ΤELEMARKETING
Από το Γενάρη του 2008 το τμήμα χωρίστηκε σε 4 ομάδες επιβλεπόμενες από 1 επόπτη έκαστη, αλλαγή που εισήγαγε την ανταγωνιστικότητα μεταξύ των εργαζομένων του τμήματος, δημιουργώντας έτσι ομάδες διαφορετικών ταχυτήτων. Έτσι, εκβιάζοντας μας με την επίτευξη του στόχου των πωλήσεων και απειλώντας μας με μετάθεση σε άλλα τμήματα (όπως έχει γίνει το τελευταίο διάστημα), ενώ ουσιαστικά εκ των προτέρων είναι γνωστό ποιος έχει τη «δυνατότητα» να κάνει πωλήσεις και ποιος όχι, μας κρατούν σε ένα καθεστώς συνεχούς άγχους και εντατικοποίησης.

Ανάλογες συνθήκες επικρατούν και στα υπόλοιπα τμήματα. Παράλληλα, όλοι εμείς οι συμβασιούχοι ανεξαρτήτως τμήματος θα έπρεπε να:
• λαμβάνουμε επίδομα οθόνης και ακουστικών, όπως γίνεται και σε άλλα τηλεφωνικά κέντρα εξυπηρέτησης κατόπιν διεκδίκησης των εργαζομένων (ενδεικτικά στην Cosmote παίρνουν 12% επι του καθαρού μισθού επίδομα οθόνης και ακουστικών)
• πληρωνόμαστε για την εκπαίδευση
• καλύπτονται από το ασφαλιστικό ταμείο του ΟΤΕ οι εξετάσεις υγείας για την πρόσληψή μας αφού (πλέον) καλούμαστε να πληρώσουμε από την τσέπη μας 70 €.
• δικαιούμαστε αναπλήρωση τυχόν καθυστερήσεων (5-10’) μετά το πέρας του ωραρίου και να μην επαφίεται στην ευχέρεια του εκάστοτε επόπτη
• μην υπάρχουν διακρίσεις και «συμπάθειες» στις παροχές αδειών και αυτές να πρωτοκολλούνται

Από τα παραπάνω προκύπτει ξεκάθαρα η ανάγκη συσπείρωσης όλων μας στη βάση των κοινών μας δικαιωμάτων και της διεκδίκησης τους. Εφόσον η ηγεσία στου Σωματείου των εργαζομένων του ΟΤΕ δε δέχεται την ένταξη των συμβασιούχων σε αυτό, είναι απαραίτητη η ίδρυση Σωματείου των έκτατων συμβασιούχων. Ένα Σωματείο που να αναγνωρίζει τις καθημερινές μας ανάγκες, να διαπραγματεύεται συλλογικά κάθε μας πρόβλημα και που να μην αφήνει κανένα εργαζόμενο μόνο του απέναντι στην εργοδοσία και τους προϊσταμένους.
Σαν πρώτη κίνηση διεκδίκησης των δικαιωμάτων μας και ως πράξη στήριξης συναδέλφων μας που απειλούνται με μεταθέσεις και πειθαρχικά καλούμε σε

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ την ΤΕΤΑΡΤΗ 13/8 στις 9:00 στο χώρο του ΡΕΠΟ στον 3Ο ΟΡΟΦΟ με σκοπό την παρέμβαση στον προϊστάμενο του ΟΤΕ

Συμβασιούχοι εργαζόμενοι στον ΟΤΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου